BOOKMAS DIA 3 // CANÇONS DE NADAL

Hola!

Ahir us vaig portar un recull de poemes i avui us en porto un de cançons. Us escriuré les lletres. Algunes sóc en català i d'altres en anglès.

- · - COMENÇEM! - · -


SI ENS VEIESSIS - JOAN DAUSÀ I SARA PI

És Nadal i a casa
prop de l’arbre
el tió somriu als nens
que corren a la cuina
on nerviosos
esperen que els cridem.

Si els veiessis…
Sota de la manta
hi ha joguines
i un detall pels grans
sento algú que crida
‘tothom a taula
és hora de dinar’.

Si ens veiessis
si ens veiessis…

I si veiessis la petita
com s’enfila a la cadira
i recita un vers
un estel que creua el cel
i el tiet, que entre cava i cava
canta la nadala que amb tu sempre cantava.

Pastors aneu a Betlem
i busqueu l’estable
on plora un nen que te fred
porteu roba i alguns troncs
i cuideu la mare
i el petit nadó.

Mmmmmmmmmmmmmm
Mmmmmmmmmmmmmm

Tapo la petita
que ha quedat
adormida en el sofà
i l’Oriol explica
que té una amiga
a la Universitat,

Si els veiessis
si els veiessis…

I si veiessis com cantem
entre cava i cava
aquella nadala
que tu sempre cantaves.

Pastors, aneu a Betlem
i busqueu l’estable
on plora un nen que te fred
porteu roba i alguns troncs
i cuideu la mare
i el petit nadó.

Mmmmmmmmmmmmmm
Mmmmmmmmmmmmmm

Si Ens Veiessis


QUAN SOMRIUS - COL·LECTIVA

Ara que la nit s'ha fet més llarga
Ara que les fulles ballen danses al racó
Ara que els carrers estan de festa
Avui que la fred du tants records

Ara que sobren les paraules
Ara que el vent bufa tant fort
Avui que no em fa falta veure't, ni tan sols parlar
Per saber que estàs al meu costat

És Nadal al meu cor
Quan somrius content de veure'm
Quan la nit és fa més freda
Quan t'abraces al meu cos

I les llums de colors
M'il·luminen nit i dia
Les encens amb el somriure
Quan em parles amb el cor

És el buit que deixes quan t'aixeques
És el buit que és fa a casa quan no hi ha ningú
Són petits detalls tot el que hem queda
Com queda al jersei un cabell llarg

Vas dir que mai més tornaries
El temps pacient ha anat passant
Qui havia de dir que avui estaries esperant
Que ens trobéssim junts al teu costat

És Nadal al teu cor
Quant somric content de veure't
Quan la nit es fa més neta
Quan m'abraço al teu cos

I les llums de colors
M'il·luminen nit i dia
Les encén el teu somriure
Quan et parlo amb el cor



REGALA PETONS - OBESES

Regala, regala petons.
Regala, regala petons,
embolica'ls amb els llavis
i acompanya'ls amb bombons.

N'hi ha de mil maneres,
totes fascinants:
n'hi ha de més grollers i d'elegants,
n'hi ha alguns que semblen màgics o bé tràgics,
n'hi ha de més subtils, o d'intranquils,
estètics i poètics.

Hi ha el gran petó de diva,
amb una mica de saliva.
El bell petó d'amor amb gran fervor
i el famós petó de cine.
Hi ha el petó com cal que és el que et fa la iaia per Nadal,
i el que em fas tu és celestial.

Regala petons, regala petons,
que és Nadal i es desenfrenen,
totes les passions.

Regala, regala petons.
Regala, regala petons,
embolica'ls amb els llavis
i acompanya'ls amb bombons.

N'hi ha de tots els tipus,
és meravellós:
Algun és més senzill i algun pompós,
n'hi ha algun que és com de plàstic, fa molt fàstic,
n'hi ha de molt sensats, desenfadats,
preciosos, llefiscosos.

El dens petó de tieta
et deixarà la cara neta.
I n'hi ha un de perillós molt luxuriós:
el temut petó caníbal.
El petó de pintallavis és el més embrutadís
i el teu em durà al paradís!

Regala petons, regala petons,
que és Nadal i es desenfrenen,
totes les passions.

Més, més, omple'n els carrers.
Més, més, omple'n els carrers.
No podem viure sense ells !!!



AQUÍ ÉS NADAL I ESTIC CONTENT - LA PEGATINA

Aquí és nadal i estic content
perquè se m'han trencat les ales
i la cadència del meu temps
diria que no m'atabala

Aquí és nadal i estic content
perquè se m'ha acabat l'eufòria
i tot el que volia fer
no ho tindré si no m'ho tornes

Aquí és nadal i estic content
perquè he perdut totes les ganes
i els sopars amb els amics
m'aporten més que deu nadales

Aquí és nadal i estic content
perquè m'atrauen les maneres
deixant de banda els no-sé-què
i confessions a cau d'orella

Aquí és nadal i estic content
perquè anar fent ja no és l'idea
i coneixent-me tan intens
no buidaré les hores tendres

Aquí és nadal i estic content
perquè el caliu no se'ns atura
la bogeria que hem après
ens fa tossir com una mula



ALL I WANT FO CHRISTMAS IS YOU - MARIA CAREY

I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true oh
All I want for Christmas is you

I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need, and I
Don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I don't need to hang my stocking
There upon the fireplace
Santa Claus won't make me happy
With a toy on Christmas day

I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you

I won't ask for much this Christmas
I won't even wish for snow, and I
I just wanna keep on waiting
Underneath the mistletoe

I won't make a list and send it
To the North Pole for Saint Nick
I won't even stay awake
To hear those magic reindeer click

'Cause I just want you here tonight
Holding on to me so tight
What more can I do
Oh, Baby all I want for Christmas is you

All the lights are shining
So brightly everywhere
And the sound of children's
Laughter fills the air

And everyone is singing
I hear those sleigh bells ringing
Santa won't you bring me
The one I really need
Won't you please bring my baby to me quickly

I don't want a lot for Christmas
This is all I'm asking for
I just wanna see my baby
Standing right outside my door

I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
Baby all I want for Christmas is you

All I want for Christmas is you, baby


ROCKI'N ARROUND THE CHRISTMAS TREE - BRENDA LEE

Rockin' around the Christmas tree
At the Christmas party hop,
Mistletoe hung where you can see,
Every couple tries to stop,
Rockin' around the Christmas tree,
Let the Christmas spirit ring,
Later we'll have some pumpkin pie,
And we'll do some caroling.

You will get a sentimental feeling when you hear,
Voices singing, "Let's be jolly,
Deck the halls with boughs of holly",
Rockin' around the Christmas tree,
Have a happy holiday,
Everyone dancin' merrily,
In the new old-fashioned way.

You will get a sentimental feeling when you hear,
Voices singing, "Let's be jolly,
Deck the halls with boughs of holly",
Rockin' around the Christmas tree,
Have a happy holiday,
Everyone dancin' merrily,
In the new old-fashioned way



***


Doncs fins aquí les cançons! Si en voleu una segon part deixeu-ho als comentaris amb les cançons de les que voleu la lletra!
Ens veiem demà en un altre dia de Bookmas!

BON BOOKMAS I BONA LECTURA!


Comentaris