UN MONSTRE EM VE A VEURE // PATRICK NESS // RESSENYA AMS SPOILERS

Hola viatjer/es!

Avui us porto una ressenya! No sé quan de temps va que no n'escric cap...
Com deia avui us porto una ressenya, Un monstre em ve a veure de Patrick Ness. He de dir que jo he llegit la versió il·lustrada i és al·lucinant! Les il·lustracions són maquíssimes (he fet algunes fotos que podreu veure a continuació). De fet és el mateix il·lustrador que els de les versions il·lustrades de Harry Potter. Dir-vos que com la majoria de ressenyes d'aquest blog pot contenir spoilers.

Doncs comencem!


LLIBRE: Un monstre em ve a veure
AUTOR/A: Patrick Ness
EDITORIAL: Sembra Llibres
PREU: 16'50€
PÀGINES: 216
ESTRELLES: 5/5
RESSENYA:
Al obrir el llibre em va sorprendre molt que la idea original no fos del mateix autor, sino que 
Siobhan Dowd li va traspassar la idea per por de morir i no poder acabar. Com ho explica l'autor és molt tendre.
El punt de vista d'un nen és magnífic, està molt ben aconseguit. No és com en altres llibres, un visió d'adult camuflada per tòpics. És realment, com si ho eliqués un nen. Era un dels punts que patia per a que no em fessin trontollar la història.
La por. La por és com un personatge més. En Connor té por, tanta com en tindríem tots en la seva situació. La por el fa ser com és i voler el que vol. És això el que els adults no comprenen. Necessita setir un dolor físic per a poder canalitzar el dolor sentimental. El dolor físic és més controlable. En part vol que la mare mori per acabar el seu patiments, i és completament humà. Em va fer patir moltíssim el càstig que es volia provocar i el que patia per sentir-ho.
La relació amb l'àvia és difícil. I suposo que una relació difícil en aquesta situació, com diuen "en situacions difícils les relacions es poden a prova." És un punt agredolç en una novela per vessar llàgrimes.
Els personatges estan molt ben construïts, tots tenen una història, unes emocions i uns sentiments propis i únics.
Em va agradar trobar en literatura juvenil una història sense amor romàntic.
És una història bastant senzilla explicada des de la millor mà possible amb uns grans personatges.

Comentaris